Stefanie met Trello

Trello; dé online tool voor een overzichtelijke contentkalender

Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen

Er is geen betere uitleg over Trello dan de toelichting die Trello zelf geeft: “Trello is de gratis, flexibele, en visuele weg om alles met iedereen te organiseren. Met Trello zie je de voortgang van je volledige project in één oogopslag.” Een overvolle mailbox, verouderde spreadsheets en stapels notitieblaadjes zijn hiermee eindelijk verleden tijd! Dit maakt Trello de ideale tool om je contentkalender in te maken. Onze klanten (en wij zelf!) zijn heel blij met deze oplossing. Hoe we zo’n contentkalender in Trello maken? Dat laten we je graag zien. En om jou geen tijd te laten verspillen doen we er ook direct het Trello contentkalender-template bij. Dit kun je kopiëren en direct gebruiken voor jouw bedrijf!

Wacht niet en download direct het Trello contentkalender-template >>>

Wat je moet weten over Trello

Voor wie Trello nog niet kent; Trello is een gebruiksvriendelijke tool die origineel bedoeld is om projecten te managen. Trello werkt als een ouderwets prikbord, maar dan online. Met Trello maak je op een bord een overzicht van lijsten met daarin kaarten die je kunt verschuiven binnen of naar andere lijsten. Dit klinkt misschien ingewikkeld, maar op onderstaande afbeelding zie je meteen hoeveel overzicht het geeft. Binnen het project worden met name lijsten zoals ‘To do’, ‘Doing’ en ‘Done’ of ‘Today’, ‘This week’ en ‘This month’ gebruikt. Op de kaarten kun je de taken beschrijven. Binnen die kaarten zijn er weer talloze handigheidjes zoals het toevoegen van checklists, deadlines en het koppelen van personen aan taken.

Trello bord

6 redenen waarom Trello de perfecte tool is voor je contentkalender

1. Altijd overzicht op je content

Trello geeft overzicht, overzicht geeft rust, rust levert tijdwinst op en zorgt voor ruimte in je hoofd! Door alle (en dan bedoelen we ook echt alle) informatie op een bord te plaatsen, zie je in een oogopslag hoe je kalender eruit ziet. Trello geeft je de mogelijkheid een label, deadline en verantwoordelijke te koppelen aan de desbetreffende kaart. Hierdoor zie je direct waar je focus zou moeten liggen, wat er al geregeld is, wie waar verantwoordelijk voor is en ga zo maar door.

2. Eén plek voor communicatie

Op het moment dat je voor je marketing of content samenwerkt met anderen komen er altijd communicatiestromen op gang. Een mailtje hier, telefoontje daar en documenten overal en nergens. Dit zorgt soms voor chaos en hiermee kun je het overzicht op je content verliezen. In Trello kun je de personen die je wilt bereiken ’taggen’ in een opmerking. Hierdoor kan iedereen binnen dat bord zien wat er speelt en waar diegene actie op moet ondernemen. Dus of je nu met een partner of collega aan de kalender werkt of met een Virtual Assistent, met Trello gebeurt alle communicatie op één plek!

3. Continuïteit in je online zichtbaarheid

Continuïteit in je zichtbaarheid is belangrijk om je potentiële klanten warm te maken. Of dat nu je volgers zijn op LinkedIn of Instagram, of dat het de mensen op je e-maillijst zijn. Door je Trello-bord en dus kalender als leidraad te gebruiken voor de maand, zie je in een oogopslag of de (ver)spreiding van de content in je kalender op orde is. Binnen Trello kan je hiervoor overschakelen op de kalender-view. In die view verdwijnen de lijsten met kaarten en zie je alle kaarten over de dagen van de maand. Handig!

4. Eén plek voor al je ideeën

Soms plopt er vanuit het niets een onwijs gaaf idee op in je hoofd. Als je er op dat moment meteen aan de slag gaat, gaat dat ten koste van iets anders dat op dat moment eigenlijk belangrijk was. Niet zo efficiënt dus. Maar het idee is té leuk om er niets mee te doen. Pak je Trello-app erbij! Maak een kaart aan onder de lijst ‘Goede ideeën voor content’ en het idee staat klaar wanneer jij hebt ingepland om opnieuw aan de slag te gaan met nieuwe content voor je online kanalen.

5. Makkelijk en toegankelijk, waar je ook bent

Hadden we al genoemd dat Trello erg simpel werkt zowel op desktop als mobiel? Je hoeft er geen workshop of introductie voor te volgen. Je begint gewoon. Ook niet onbelangrijk om te vermelden; Trello is voor een groot deel gratis! Alleen als je heel veel borden gaat aanmaken vragen ze je om te betalen.

 

Speciaal voor jou: Trello contentkalender-template

Waarom het wiel opnieuw uitvinden? Wij houden van efficiëntie en delen daarom graag ons Trello contentkalender-template met jou! Op die manier heb jij meer tijd voor de belangrijke én leuke dingen, namelijk content maken en hier jouw toekomstige klant mee helpen en inspireren. Download de instructie, kopieer het Trello-bord en maak het gereed voor jouw business. Op die manier heb jij binnen 10 minuten een overzichtelijke en perfect werkende contentkalender staan.

Op het bord zie je een aantal lijsten. Elke lijst vertegenwoordigt een online kanaal waarop je content publiceert. Dit zijn de lijsten die we zelf gebruiken, maar voel je vrij om dit aan te passen wanneer jij andere kanalen inzet!
  • Bij de hand: Onder deze lijst zet je de kaarten met zaken die je altijd bij de hand wil hebben als je met content bezig bent. Niet meer zoeken naar documenten of opnieuw nadenken over dingen waar je al eens je hersens voor hebt laten kraken.
  • Blog: Onder deze lijst noteer je alle blogs die je gaat schrijven. Vergeet niet om de kaartjes direct van meer info te voorzien wanneer je brainstormt.
  • Nieuwsbrief: Onder deze lijst komen alle nieuwsbrieven die je wil versturen naar je e-maillijst. Vergeet niet de verzenddatum in te stellen.
  • Social media: Heeft eigenlijk geen toelichting nodig, toch? Vergeet net als bij de blogs hier ook niet meteen meer info te noteren wanneer je brainstormt over posts en stories. En denk er aan dat je zowel tekst als beeld nodig hebt.
  • Gepland: En wanneer je content is gepland of gepubliceerd, vink je de datum af en schuif je je Trello-kaart naar deze lijst. DONE!
Stap 1 is gezet, met deze Trello contentkalender heb jij nu overzicht en controle. Ben je klaar om een stap verder te zetten, je e-maillijst te laten groeien en hiermee je bedrijf te laten groeien? Download dan onze gids: Kickstart je e-maillijst. Hierin geven we je de 5 stappen die zorgen voor een continue stroom van klanten voor jouw bedrijf!

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Abonneer je op ons blog

Om onze nieuwsbrief te ontvangen dien je akkoord te gaan met ons privacybeleid en het feit dat we je af en toe een waardevolle e-mail toesturen. Bekijk ons Privacybeleid

Aan de slag!

Download het template voor je contentkalender