Favoriete marketingtools

Onze 8 favoriete marketingtools om onze e-maillijst te laten groeien

Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen

In de afgelopen jaren hebben wij heel veel verschillende marketingtools uitgeprobeerd. Sommige zijn we blijven gebruiken en van sommige hebben we ook weer heel snel afscheid genomen ;) We houden eigenlijk altijd wel onze ogen open voor fijne tools die ons helpen onze e-maillijst te laten groeien. Tools die ons werk makkelijker maken, zorgen voor een beter resultaat of ons tijd besparen. En we doen niet moeilijk over een beetje ‘afkijken’. We moedigen het juist aan! Want waarom zou jij het wiel opnieuw moeten uitvinden als wij je al voor zijn gegaan? In dit blog delen we daarom onze favoriete marketingtools die we inzetten om aan onze e-maillijst te bouwen.

Waarom vinden wij marketingtools zo belangrijk?

Marketingtools zijn voor ons onmisbaar. Simpelweg omdat we anders sommige dingen niet zouden kunnen. Denk aan e-mail automation. Maar ook omdat onze tijd ons super veel waard is en tools ons helpen sneller en efficiënter te werken. Inmiddels zijn we allebei dol op tools en kunnen we zielsgelukkig worden als we een tool leren kennen die ons weer op een nieuwe slimme manier ondersteunt. Maar, daar schuilt ook direct een groot gevaar. Want er zijn zo ontzettend veel tools op de markt. En elke tool biedt wel weer iets unieks wat de ander niet biedt. Hoe zorg je ervoor dat je niet overweldigd wordt door alle mogelijkheden en je tijd verspilt aan het uitzoeken wat de beste keus is voor jou?

Onze 8 favoriete marketingtools

Om te zorgen dat jij vol vertrouwen aan de slag kunt met de juiste tools, zetten we onze favorieten hieronder voor jou op een rij. Deze tools gebruiken we al een tijd en hebben een vaste plek in onze eigen ‘marketing toolbox’. Ze hebben hun meerwaarde al lang en breed bewezen en de kleine investering (die we bij sommige toch elke maand moeten afrekenen) verdienen ze dik terug. Ze helpen ons elke dag weer om onze e-maillijst te laten groeien en keer op keer onze ideale klant aan te trekken. Dat gunnen we jou ook!

1. MailBlue

 

Mailblue

We beginnen direct met een van onze belangrijkste marketingtools: MailBlue. MailBlue is ons e-mailmarketing systeem en gebruiken we dagelijks. MailBlue is de Nederlandse aanbieder van ActiveCampaign (misschien wel eens van gehoord?). Dus eigenlijk werken we met de tool ActiveCampaign maar dan in het Nederlands, wel zo handig!

Mailblue gebruiken we voor het versturen van ál onze e-mails. Sommige van deze mails plannen we in als eenmalige campagne. Maar de meeste mails komen uit een automatische e-mailflow. Mailblue maakt het zo makkelijk om dit in te stellen, dat eigenlijk iedereen hier wel mee aan de slag kan. Op deze manier kunnen we een belangrijk deel van onze marketing helemaal automatisch laten verlopen. En dat zorgt elke keer weer voor nieuwe aanvragen van onze Kickstart Gids, aanmeldingen voor onze Masterclass en inschrijvingen voor de Academy, zonder dat we hier elke dag mee bezig zijn. 

Wil je eens proberen op MailBlue werkt voor jou? Start hier je proefaccount.

2. Canva

 

Canva

Van Canva heb je ongetwijfeld wel gehoord. Gebruik jij het ook al? Het is dé online ontwerp tool en onmisbaar voor ondernemers die zelf aan de slag gaan met hun marketing. Werkelijk iedereen kan met deze marketingtool werken omdat het zo simpel en intuïtief werkt. Je kunt er helemaal zelf social media post in opmaken, maar ook je lead magnet en presentaties. Dat is dus ook waar wij het voor gebruiken. En als we even geen tijd hebben delen we heel simpel onze ontwerpen met onze VA die er vervolgens mee verder kan. Heb je totaal geen gevoel voor opmaak dan wordt je heel blij van alle templates die Canva biedt. Copy paste en aanpassen maar!

Wil je Canva Pro 30 dagen gratis proberen? Start dan hier.

3. Trello

 

Trello

Ook van Trello heb je vast al eens gehoord. Wij gebruiken het dagelijk om ons werk te organiseren. Ons motto is: “als het niet in Trello staat dan bestaat het niet”. Streng he?! Dat moet ook wel want we hebben zoveel ballen hoog te houden. Zelfs privé gebruiken wij Trello! Het is een overzichtelijke projectmanagementtool waar je heel fijn met anderen je werk in kunt managen. Wij hebben voor elk project een Trello-bord waar we beide in werken en onze partners in betrekken. Zo hebben we bijvoorbeeld een marketingbord, een businessbord, een administratiebord, een ideeën bord en een contentkalender in Trello.

Ben je benieuwd naar Trello? Start hier je gratis account.

4. Ubersuggest

 

Ubersuggest

De vindbaarheid van onze content in Google is heel belangrijk om elke dag weer inschrijvers aan te trekken voor onze e-maillijst. SEO noemen we dat: Search Engine Optimisation. Maar hoe kom je er nu achter welke zoekwoorden je het beste kunt gebruiken in je content? En hoe kom je op ideeën voor nieuwe content die weer goed gevonden gaat worden? Daar gebruiken wij Ubersuggest voor. Wederom een super simpele en overzichtelijke marketingtool die je hele handige inzichten geeft. Je kunt zelfs zien op welke zoekwoorden je concurrent veel websiteverkeer binnenhaalt. Handig!

Wil je Ubersuggest ook gebruiken voor jouw bedrijf? Start dan hier.

5. Webinargeek

 

Webinargeek

Webinargeek gebruiken we nu ook al een tijdje en zijn er erg blij mee! Zoals de naam al zegt gebruik je deze tool om webinars te geven. Wij geven zelf regelmatig online masterclasses en Webinargeek biedt ons precies wat we nodig hebben. Het is al spannend genoeg (toch?) dus fijne ondersteuning is erg welkom! Zo maak je heel simpel je webinar startklaar in de tool en werkt de tool goed samen met al je andere marketingtools. Bv met je website en met je e-mailmarketingsysteem zoals MailBlue. Al kan je vanuit Webinargeek ook mails sturen, bijvoorbeeld om een replay van je webinar te sturen naar alle inschrijvers.

Probeer Webinargeek 14 dagen gratis! Start hier.

6. Google Analytics & Search Console

 

Google

Er is niets zo belangrijk voor het laten groeien van je bedrijf als inzicht. Inzicht in je belangrijkste marketingcijfers. Misschien schrikt dit je af omdat het ingewikkeld voelt. Maar als je leert wat de belangrijkste indicatoren zijn voor je succes dan kun je je hierop focussen en kan je de rest lekker links laten liggen. Google Analytics en Google Search Console zijn twee tools die ons helpen inzicht te krijgen in onze marketinginspanningen. Wat gaat er goed en wat kan er beter? Nu zijn wij zelf ook echt geen ‘tech nerds’, maar met Analytics voor de prestatie van onze website en Search Console om te checken op welke zoekwoorden we het meest verkeer aantrekken, komen wij een heel eind. In de Full Focus Content Academy hebben we overigens een volledige TechBieb met instructievideo’s die je stap voor stap door deze twee tools heen helpen. Zodat jij ze ook slim kunt inzetten voor je bedrijf!

7. Social curator

 

Social curator

Deze tool is de nieuwste telg in onze marketing toolbox! En een hele fijne marketingtool om erbij te hebben. Wij worden namelijk niet altijd blij van het doorlopend creëren en publiceren van social media content. Maar het inzetten van social media is wel echt belangrijk om onze e-maillijst te laten groeien

Om dus te zorgen dat we efficiënt omgaan met onze tijd op de social platforms (en er niet te lang in blijven hangen), gebruiken we regelmatig de captions van Social Curator. Dit zijn tekstjes die je kunt gebruiken voor je social media posts. Je neemt ze over, past ze aan en vult ze aan zodat ze passen bij jou en je bedrijf. Handig als je weinig inspiratie hebt voor posts, of als je simpelweg snel klaar wil zijn zonder dat je posts hun waarde voor je volgers verliezen. Overigens heeft de marketingtool ook een bizar grote bibliotheek met Instagram-waardige beelden die je kunt gebruiken voor je socials, je website of waar dan ook. Bedankt Jasmine Star!

Social Curator gebruiken? Klik hier om aan de slag te gaan.

8. Buffer 

 

Buffer

De laatste tool in dit rijtje is Buffer. Buffer is een echte social media plannings tool. Super handig wanneer je social media posts in een batch hebt gecreëerd en deze nu wil inplannen zodat ze later (als jij bijvoorbeeld geniet van een cappuccino met je beste vriendin) gepubliceerd worden. Het is een gratis tool (zolang je niet op teveel accounts wil plannen) en werkt heel simpel. Wij gebruiken de tool vooral omdat we hiermee LinkedIn berichten in kunnen plannen. Voor Instagram gebruiken wij hem ook, maar je zou hier bijvoorbeeld ook Studio voor Makers voor kunnen gebruiken. Een handige gratis tool van Facebook!

Buffer gebruiken? Klik hier om aan de slag te gaan.

We hopen dat je geholpen bent met info die we hebben gegeven over deze marketingtools! Wil je direct aan de slag met het laten groeien en warm maken van je e-maillijst? Download dan onze gids: Kickstart je e-maillijst. Met deze 4 stappen creëer jij een e-maillijst gevuld met potentiële klanten voor jouw bedrijf. 

*Wij zijn grote fans van deze tools, omdat ze ons werk leuker en makkelijker maken. We hebben daarom met een paar een affiliate samenwerking. Dat betekent dat als jij via de link de betaalde versie van de tool gaat gebruiken, wij een kleine vergoeding krijgen. 

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Abonneer je op ons blog

Om onze nieuwsbrief te ontvangen dien je akkoord te gaan met ons privacybeleid en het feit dat we je af en toe een waardevolle e-mail toesturen. Bekijk ons Privacybeleid

We zien dat je al een tijdje dit blog aan het lezen bent. En we willen je zeker niet te lang storen! Dus snel even deze vraag:

Wil je geen enkel nieuw blog van ons missen?

We zien dat je al een tijdje dit blog aan het lezen bent. En we willen je zeker niet te lang storen! Dus snel even deze vraag:

Wil je geen enkel nieuw blog van ons missen?

Abonneer je nu

Privacybeleid: we houden niet van spam en sturen je alleen relevante info. Lees hier het hele beleid. 

Visual Kickstart Gids

Start met het laten groeien van je e-maillijst

Download de gratis gids: Kickstart je e-maillijst

Visual Kickstart Gids

Start met het laten groeien van je e-maillijst

Download de gratis gids: Kickstart je e-maillijst