Adverteren Social Media

Adverteren op social media

Open je je social mediakanalen, dan flitsen de advertenties je om de oren. Veel bedrijven hebben adverteren op social media al omarmt. Is adverteren op social media interessant voor jouw bedrijf?

Als bedrijf kan het interessant zijn om te adverteren op social media. Een veelgemaakte fout is een organisch bericht op Facebook random promoten. Ja, je bericht wordt meer vertoond aan anderen, maar is dat wel je doelgroep? We vertellen je graag hoe je adverteren op social media het beste kunt aanpakken en hoe dat zorgt voor meer bereik, meer naamsbekendheid en meer verkeer op je website.

Waarom adverteren op social media?

Adverteren op social media kan een krachtig middel zijn. Mits je het goed inzet. Je kunt het namelijk gebruiken om meer bereik te genereren of direct je producten te verkopen. Doordat er zoveel verschillende doelen zijn, is het eerst belangrijk om in kaart te brengen wat je doel is. Ook is het belangrijk om te weten waar de meerwaarde van jouw organisatie ligt: wat bieden jullie je doelgroep en waarmee onderscheiden jullie je, vergeleken met de concurrenten? Geen idee wat hierop het antwoord is? Download dan onze Kickstart Gids die je een eind op weg helpt. 

adverteren op social media

Adverteren op social media voor B2B

Alleen adverteren op social media voor B2C-bedrijven? Dat is een groot misverstand. “Social media” is namelijk een breed begrip en hier vallen verschillende kanalen onder. Natuurlijk denk je meteen aan Facebook en Instagram, maar LinkedIn kan ook een sterk medium hiervoor zijn. Juist voor bedrijven die beslissers in specifieke functies willen aanspreken. De targeting mogelijkheden op LinkedIn zijn hiervoor namelijk enorm uitgebreid. We vertellen je op deze pagina daar ook meer over. Wij leren onze klanten hoe ze zelf verschillende social media campagnes kunnen voeren. Want het lijkt ingewikkeld, maar met onze hulp wordt het zelfs leuk om het beste resultaat uit de social media campagnes te halen: 

  • Via LinkedIn, Facebook en Instagram bereiken we coaches om de verkoop te stimuleren van boeken gericht op persoonlijke ontwikkeling;
  • Via LinkedIn benaderen we ondernemers die op zoek zijn naar een tijdelijke en betaalbare werkruimte;
  • Op LinkedIn bereiken we managers van Inkoop- en Facilitaire afdelingen met een verandervraagstuk.

Adverteren op social media in de praktijk

Je plan is bepaald, de kanalen zijn bekend. Nu is het zaak dat je gaat starten met het creëren van campagnes en schrijven van content en/of schieten van beelden. Help! Dat past toch helemaal niet in je dagelijkse werkzaamheden? Gelukkig helpen we je daar ook graag mee. 

Lees meer over de Full Focus Content Academy.

CONTENT CREATIE

VERSPREIDING & PROMOTIE

Klaar om je (social) strategie aan te pakken?

Social media is slechts een onderdeel van je hele (online) strategie. Binnen de Full Focus Content Academy zet je door een mix van stap-voor-stap strategieën, praktische templates, vele voorbeelden, slimme tools en persoonlijke coaching een compleet marketingsysteem neer. Want social media en adverteren op social media is maar een klein onderdeel. We helpen je met onze bewezen online marketingformule meer zichtbaarheid en klanten te genereren voor jouw bedrijf. Je gaat aan de slag met het maken van waardevolle content waardoor je niet alleen groeit in zichtbaarheid op social media, maar ook bouwt aan zichtbaarheid in Google en een betrokken e-maillijst.

Benieuwd hoe wij jou verder kunnen helpen? Start dan met het downloaden van onze gratis Kickstart Gids. Hierin helpen we je in 7 stappen op weg met een Focus Persona, waardevolle content ideeën, focus op social media en een betrokken e-maillijst. 

Visual Kickstart Gids

Start met het laten groeien van je e-maillijst

Download de gratis gids: Kickstart je e-maillijst

Visual Kickstart Gids

Start met het laten groeien van je e-maillijst

Download de gratis gids: Kickstart je e-maillijst